1 Ekim 2012 Pazartesi

Eylemsizlik Momenti

dura dura yok olayım diyorum,
şöyle boylu boyunca mesela.

ama ne mümkün! evrenin kuralları var.
kalk soğan doğra geri zekâlı diyen anne gibi.
yok olmak için bile hareket gerekiyor,

eylemsizlik maddeye özgü,
hâlâ et kemiğiz.
hani maddenin ruhu yoktu,
birden gözümde ulaşılmaz bir yere kondu.


Newton kanun yaptı; 
ama Nazım Hikmet daha çok haklı.

...
beynimden, etimden, iskeletimden geliyor bu!
her dinamoyu
altıma almak için çıldırıyorum!
tükrüklü dilim bakır telleri yalıyor,
damarlarımda kovalıyor
oto-direzinler lokomotifleri!
trrrrum,
trrrrum,
trak tiki tak
makinalaşmak istiyorum!
mutlak buna bir çare bulacağım
ve ben ancak bahtiyar olacağım

karnıma bir türbin oturtup
kuyruğuma çift uskuru taktığım gün!
trrrrum
trrrrum
trak tiki tak!
makinalaşmak istiyorum!

karnıma bir türbin otu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder